שרת החינוך נגד החלטת הממשלה: "כל היציבות שאני נלחמתי עליה עלולה להתפוגג"

אסתי פלד No Comments on שרת החינוך נגד החלטת הממשלה: "כל היציבות שאני נלחמתי עליה עלולה להתפוגג"

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בריאיון ראשון למגזר החרדי ב"מהדורה המרכזית" מתייחסת להאשמות נגדה כי היא מכחישת קורונה, "חוויתי אובדן אישי וחיסנתי את ילדי". השרה התייחסה לתקצוב המוסדות החרדיים והקשר עם נציגי הציבור החרדי

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בראיון ראשון הערב (רביעי) למגזר החרדי ב"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי רבינא, השרה תקפה את הקמפיין כנגדה שמציג אותה כמכחישת קורונה, "יש קמפיין נגדי, יש כל מיני עדויות עלומות, הנושא של הכחשת קורונה זה משהו שעוד מזמן קמפיין הבחירות".

ביטון הוסיפה בנימה אישית, "אני לא מאחלת לאף אחד לחוות את האובדן שאני חוויתי מהקורונה, הנגיף הארור הזה. הגיע הזמן שכל הדבר הזה ישכח. אי אפשר לקרוא מתנגדת חיסונים למי שמחוסן בעצמו, אני מקווה שכל השקרים האלה ישטפו החוצה" אמרה שרת החינוך.

שרת החינוך התייחסה להחלטת הממשלה כי ביישובים אדומים וכתומים, בהם יהיו כיתות עם פחות מ-70% התחסנות יעברו ללמוד בזום, "המשמעות של זה שנשלח כיתות רבות לשבת בזום, אני חושבת שזה לא נכון וזה לא טוב. צריך לומר את האמת שבזמן שיש לנו לא נצליח להגיע ל-70% התחסנות. גם אם יהיה פה משהו דרמטי. אנחנו מעכשיו יוצרים מציאות שהילדים לא ישבו בספסל הלימודים. התלמידים כעת באי וודאות. כל היציבות שאני נלחמתי עליה עלולה להתפוגג".

ביטון התייחסה לדרישה לוועדת חקירה פרלמנטרית על הסתרת נתוני הבריאות על ידה, "היום העלו לדרישה לוועדת חקירה פרלמנטרית, כולם יודעים שאת כל הנתונים נמצאים בידי משרד הבריאות, אי אפשר להסתיר נתונים".

השרה התייחסה לחינוך המוכר שאינו רשמי במשרד החינוך, "מבחינה משפטית המוכר שאינו רשמי מקבל פריווילגיות שהרשמי לא מקבל ולכן הם גם מקבלים פחות תקציב בגלל האוטונומיה הזאת, ואני אומרת שכמערכת יש לנו אינטרס להגדיל את החינוך הרשמי".

ביטון הוסיפה כי לגבי הגנים, "בגנים מקבלים את התקצוב וכל גן שיגיש את התקציב יגיע לו. בבתי הספר יש את השוני בין המוכר לרשמי".

בהתייחסות למגזר החרדי סיפרה ביטון כי "תמיד היה לי קשר מצוין עם החכים החרדים ואני מברכת על שיתוף הפעולה איתם. יש לנו הרבה מאוד דיונים ושיתופי פעולה ואני רוצה לראות את מחזקים את החינוך החרדי האיכותי".

השרה ביטון התייחסה לסוגיית הסמינרים ואמרה, "הסיפור של הסמינרים הוא גם בדיון, יש הרבה מאוד סוגיות שלא זכו לטיפול ואנחנו עוברים אחת אחת ומטפלים ויהיו פה תהליכים לטווח הארוך. יש לנו עניין שיותר ויותר בנות תשלבנה וגם נערים בוגרים".

 



0 תגובות